HirdetésInternetes promóció

CPM - mi ez? Hogyan használják a CPM a hirdetésekben?

Média vagy kontextus szerinti hirdetési kampány szervezése a hálózaton, minden hirdető kiszámítja hozzávetőleges költségkeretét. A reklámkampány ügyfele számára fontos megnézni, hogy a pénzeszközöket hogyan osztják ki, hogy a pénzt a rendeltetésükre fordítják-e, és milyen hatékonysággal használják őket. A reklámtermék hatékonyságának kiszámítása a médiatervezésben több mutatón alapul, amelyek közül az egyik a CPM index. Mi ez az indikátor, hogyan kell használni?

CPM - miért kell

Mi a CPM a reklámban, a múlt század óta ismert. A modult a média minden reklámkampányában használták. A kiadók, a televíziós és rádiós csatornák még mindig használják ezt a mutatót a reklámköltségek kiszámításához. A CPM-t akkor használják, amikor egy hirdetés megjelenítésének ára nem az egyes címzettekre vonatkozik, hanem ezer lehetséges vásárlóra. Ugyanakkor ezt a kifejezést is forgalomba hozták. A hirdetési platformok tulajdonosai csak a forgalommal és a tematikus fókusszal tudtak működni, ezért a CPM-t meghatározták, az effektív reklámozás ezzel az értékkel volt érvényben.

A CPM meghatározása

A CPM egyszerű meghatározása az ezer ár. A modul neve az angol "Cost-Per-Thousand" szóból származik, ahol M az a római szám, amely 1000-et jelent. Így azt a kérdést, hogy mi a CPM, akkor válaszolhat arra, hogy ez a hirdetés ezer megjelenítésének ára. Minél több hirdetés jelenik meg az újságok és folyóiratok oldalain, annál gyakrabban hangzik a rádióban, vagy villog a televíziós csatornán - annál nagyobb a mutatója ennek az együtthatónak.

CPM-számítás online hirdetési kampányokban

Az interneten a hirdetés szerepét általában bannerek játssza - olyan bosszantó pop-up ablakok, amelyeket a felhasználók nem szeretnek annyira, és akik pénzt hoznak a hirdetési platformok tulajdonosának. Minél népszerűbb a webhely, annál több felhasználó keresi az internet ezen oldalát, a drágább hirdetések ezen a webhelyen kerülnek az ügyfélnek.

A hirdetők érdeklődnek a legtöbb lehetséges felhasználó iránt, akik ezt a banneret látták. Ezért ez a CPM, amely matematikailag kimutatható:

CPM = (hirdetési megbízás teljes költsége) / (napi banner nézetek tervezett száma) * 1000.

Most egyértelmű, CPM - mi az. A reklámozásban ez az egyik legfontosabb mutató. A hirdető kiszámíthatja, hogy a webhely tulajdonosának mennyi pénzt kell fizetnie ahhoz, hogy az információ a hálózat ezer felhasználójának jelenjen meg.

Nyilvánvaló, hogy ez a számítás egyszerű példa. Az egyik banner forgalomba helyezésének költsége egy portál webhelyén például 400 dollár hetente, ezen internetes oldal statisztikája azt mutatja, hogy körülbelül egy héttel a webhelyet mintegy 10 ezer felhasználó nézi meg. Így egy egyszerű számítás értéket ad:

CPM = 400 dollár / 10 000 dollár * 1000 = 4 dollár a hirdetési információk ezer megjelenítéséhez.

A hirdetőknek meg kell érteniük, hogy egy egyszerű banner bemutatása egy tematikus webhelyen többnyire tájékoztató jellegű. Nincs garancia arra, hogy minden tízezer ember, aki ellátogatott az oldalra, feltétlenül kattintson a bannerre. Akár egy látogató szeretne rákattintani a linkre, akár nem - attól függ, hogy a banner magára vonja-e a vonzerejét, és hogy milyen információ van rá. Minden webhely szükségszerűen megadja a CPM paraméterének kiszámításához szükséges valamennyi adatot. Hogy hasznos a webhely tulajdonosa, megértheted. A reklám, a minőség és a végfelhasználó iránti érdeklődés azonban az ügyfél feladatai közé tartozik.

Segédmodul CTR, számítási módszerek

A költségek csökkentése érdekében még egy mutatót kell figyelembe venni: a CTR index. A név angolul is származik, és teljesen átkattintási aránynak hangzik. A CTR azt mutatja meg, hogy hány ember kattintott a banneren, és elment az ügyfél hirdetési oldalára. Ez a modul közvetlenül a kiválasztott webhely helyességétől függ, hiszen annál inkább releváns és szükséges, hogy a webhelyen megjelenő hirdetéseket nézze meg, annál valószínűbb, hogy a webhely látogatója érdeklődik az információk iránt, és kattintson a bannerre. A mutató számítási módja a következő:

CTR = (a bannerre kattintó felhasználók száma) / (napi banner nézetek tervezett száma) * 100%.

Például ha a 20 000 ember közül egy hirdetést láttak, 800 felhasználó összekapcsolására kattintottak, akkor a CTR 800/20 000 * 100 = 4%, ami meghaladja a minimális megengedett értéket.

Tapasztalat szerint a minimális CTR 3-5%. Ha kevesebb, akkor a potenciális ügyfelek költsége meghaladja a várható nyereséget, és a hirdetések hatástalanok lesznek.

Indexek használata

A CPM használható egy szűkebb célközönség kiválasztásához. Például banner elhelyezésének megrendelésekor a webhely a hirdetőnek tájékoztatást nyújt a webhely összes regisztrált látogatójának koráról, mezőjáról, lakóhelyéről, hobbijairól. Így a kívánt banner csak azokban a felhasználókban jelenik meg, akikre az adott reklámterméket tervezték. A reklámkampány költségvetése gazdaságosabb és hatékonyabb.

A rendszeres felhasználók tevékenységét is figyelembe kell venni. Minél gyakrabban ugyanaz a látogató látja ugyanazt a hirdetési terméket, annál több pénzt írnak le a hirdetők, de az ügyfél nem kap többet az ügyfelektől. Ezért a CPM és a CTR indexek kompetens kiszámítása és a hirdetési platform által nyújtott információk alapos elemzésével kombinálva a kívánt eredményt kell elérnie az ügyfél számára.

Egy másik pont, amelyet a reklámkampány elején kell figyelembe venni. A fizetést CPM vagy CTR számlázhatja. Más szóval az ügyfélnek meg kell értenie a banner hirdetés lényegét a CPM modulon - ez nem fizetés a felhasználók kattintásaiért, hanem csak a hirdetési termék bemutatásához

Összefoglalva

Amikor megkérdeztük, hogy mi a CPM, akkor válaszolhat arra, hogy ez a paraméter az egyik vagy másik hirdetés hatékonyságának elemzésénél az egyik legfontosabb, és a hirdetési kampány költségvetésének kiszámításánál is figyelembe veszi. Figyelembe veszi a leendő ügyfelek kapcsolatait a hirdetési információkkal és a banner közzétételének költségeit számos hasonló tematikus témájú helyszínre. Figyelembe véve ezeket a paramétereket, kiszámíthatja az egyik vagy másik hirdetési platform hatékonyságát, és sikeresen kezelheti a hirdetési költségkeretet.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 hu.unansea.com. Theme powered by WordPress.